Ursäkta, får jag låna din dusch?

Natten mellan söndag 21/5 och måndag 22/5 2006:
Jag var i skolan och skulle snart ha idrott. Ingrid och Julia skulle hålla i en lektion i tennis, men Kalle och Gunn skulle hålla en lektion i baseball med sin klass (Nv1e). Jag sa då:
"Hellre en lektion i baseball än tennis!"
Någon tyckte att jag sa så bara för att Gunn skulle hålla lektionen. Jag började i alla fall traska iväg och kom till en kyrka. Där stod Karins klass (Nv1d) på ett led. En lärare räknade alla eleverna och såg till att alla var med innan de började promenera iväg på ett led som en bunt med lågstadieelever. Inne i kyrkan stod Gunn och Kalle och planerade sin idrottslektion och jag sa till dem att jag skulle vara med på deras lektion istället. Kalle nickade åt det och fortsatte att diskutera vad han nu sade. Jag gick efter D:arna för att prata lite med Karin. Helt plötsligt så var det gryning, fast det egentligen aldrig hade varit natt och jag stod själv utanför ett hus. Jag knackade på och frågade om jag fick låna duschen, det fick jag. Hon som bodde där var trevlig. Det var tydligen meningen att jag skulle släppa in Armand och Adam i hennes hus så de kunde låna duschen i smyg och det gjorde jag. Problemet var att hon som bodde där råkade stå i duschen just då Adam och Armand kom ner och båda pojkarna skrek, sprang upp och ut och gömde sig. Snart stod de vid bakdörren och ville bli insläppta igen, men jag hörde kvinnan i trappan så jag viftade iväg dem och mimade 'Hon kommer vara jättearg'. Det hördes tydligt på hennes steg att hon var helt rasande. Ungefär här vaknade jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback