Grattis (i efterskott), stipendier och godisaffär

Okej, här finns många personer, men jag ska inte gifta mig med någon av dem eftersom jag inte hade lagt sju blommor under kudden.

Drömd natten till Midsommardagen 2007
Jag träffade mina gamla kompisar från högstadiet (Sara, Rebecka, Hanna och Karin), de sa att vi skulle fira att Kristin hade fyllt år genom att överraska henne. Det var ganska mycket i efterskott eftersom hon fyller år i december. När vi firade henne så sa jag:
 "Nu är du ju också 18" 
 "Nej", sa hon. "Jag fyller ju i december..."
 "Visst ja",  svarade jag. "Du är bara sjutton."

Sen var jag och Adam (Nv2d) på scenen i skolan och skulle dela ut någonting som kallades för folket-stipendiet, det gick till Julia (Nv2c) och Paul (Nv2e) och alla utom folket buade eftersom de trodde vi gav det till dem eftersom vi kände dem, om det var sant eller inte framgick inte av drömmen.
Efter det så gick jag till en godisaffär som fanns i skolan. Där kunde man köpa ett helt bord med valfria godissorter på och starta sin egen godisaffär. Det gjorde jag, fast nu var jag en liten pojke på kanske 8 år. Jag valde ut tre eller fyra sorters godis och ställde bordet i trappuppgången i den lägenhet som jag bodde i. Jag hade ingen kassapparat, men istället en liten miniräknare och ett anteckningsblock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback