Sängproblem på bussresa

Drömd mellan fredagen den 4/5 och lördagen den 5/5 2007
Jag och Gunnar skulle åka på någon resa i en buss, var vet jag inte. Det var i alla fall en lång resa. På bussen fanns förutom alla sittplatser en dubbelsäng och den hade jag och Gunn sett till att få ha eftersom att det skulle bli en lång resa och vi skulle behöva sova. Dessutom är sängar mysigare än hårda säten. Det visade sig sen att om alla skulle få plats i bussen var minst tre (gärna fyra) tvugna att ligga i dubbelsängen, helst fyra. Min kompis Rebecka var en av dem som skulle ligga där, den andra var Paulin. Paulin är den mest ytliga tjejen jag vet och i drömmen var hennes livskall att förstöra mitt liv så jag ansåg det helt rätt att protestera mot att hon skulle ligga där. Karin (i Nv2d) kom då in och började argumentera med mig om att vi faktist inte kunde ha sängen för mig själv, och jag blev arg, inte för att vi inte fick ha sängen själva utan för att just Paulin skulle ligga där (i drömmen hette hon dock inte Paulin). Jag började argumentera med busschaffören som också var ledare för gruppen som skulle åka.
"Jag förstår inte varför vaddunuheter..." jag kollade åt Paulins håll och hon svarade Janique eller dylikt och jag fortsatte: "... Jfsjansfsjfs (som skulle låta lite som hennes namn) ska ligga här, vi tog ändå sängen först och det är inte rättvist att hon ska vara här då."
Busschafören svarade någonting om att det var egoistiskt av oss att tro att vi skulle få ha sängen för oss själva och jag svarade:
"Jag har inget emot att någon annan ligger här, det är bara det att Jfsjansfsjfs är den mest ytliga person jag känner. Jag har inget som helst emot att Rebecka ligger här eller att Karin ligger här, men jag klarar inte av henne."
Det hela slutade med att Gunnar fick flytta till en enkelsäng som också fanns i bussen. Jag var skitsur på buschaffören som hade bestämt det så och lika sur på Paulin. Jag ville inte ligga i dubbelsängen med Paulin, Karin och Rebecka (speciellt inte Paulin) så jag gick därifrån och la mig i enkelsängen bredvid Gunn. Den fick vi i alla fall ha för oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback