Om modeakuten och om mig och mode

Fråga inte varför, jag bara känner för att skriva lite om modeakuten.se.

Grejen är väl den att jag alltid haft svårt för att beställa från internet och tyckt att det har kännt oseriöst, mm. I vilket fall hittade jag den perfekta klänningen till studenten på modeakuten då jag inte ville ha en helvit klänning utan gärna lite mönster också. Jag beställde den och det gick väl kanske inte så smidigt. Jag ville ha en faktura, men beställde i samband med att modeakuten sa upp sitt sammarbete med faktureramig, men det sköttes bra och jag använde ett annat betalningssätt. Innan jag visste ordet av hade jag klänningen i ett litet guldfärgat paket i brevlådan. Jag blev överlycklig och jag var jättenöjd med klänningen. Speciellt bra kändes det eftersom jag vanligtvis inte tycker om att använda klänning.

Sedan tänkte jag väl dra lite kort om mig och mode.
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av mode och kommer antagligen aldrig att bli det heller. Det är mycket som handlar om mode idag i bloggvärlden och jag känner mig ganska långt bortom det. När jag tittar på vissa saker som ska anses morderna så funderar jag på hur tudan någon kunde ta på sig det eftersom det är så fruktasvärt fult. Andra saker är snygga eller ser helt okej ut, men jag antar att jag altid kommer vara här hemma med ett par jeans och ett linne, för det är vad jag trivs i. Visst kan jag hitta riktigt snygga kläder iblad som inte passar in i min stil som jag skulle vilja ha... och kanske köper jag dem (eller så är jag för snål). Jag är ingen shoppinggalen människa, faktum är att mormor köper de mesta av mina kläder. Hon tycker att det är jätteroligt och jag vill inte missunna henne den glädjen. Dessutom är hon duktig på att hitta kläder som jag trivs i samt som oftast är moderna, hon har bättre koll på mode och sånt än jag.

Så hur brukar jag se ut då?
Vanligtvis hittar ni mig i ett par jeans och ett linne som går ner över höfterna. Gympaskor (gärna converse) och en ryggsäck.
Nu på sommaren återfinns jag i trekvartsbyxor (inte jeans) och ett linne (som alltid). Jag lånar mammas turist-sandaler/kalle anka-skor/eller vad de heter och jag bär fortfarande omkring på min ryggsäck. Jag älskar min ryggsäck :)


Läs även annat om , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Moses

ett par jeans är alltid rätt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback