Tyra Sjöstedt

Tyra Sjöstedt har en tävling där man kan vinna en goodie-bag.
Tävlingen pågår under några dagar.

För att delta i tävlingen ska man länka till ett blogginlägg i hennes blogg som på något sätt tilltalar en. Jag valde ett av hennes senaste inlägg: "Allt handlar om val!!!"

Det hon säger i inlägget har sagts av personer tidigare och hon tillför inte något nytt till just detta ämne, förutom några exempel där jag kan identifiera mig med högst hälften. Grejen är dock att hon har helt rätt. Livet kretsar kring val som man måste ta själv, hur mycket man vill det eller inte. Jag önskar att jag kunde ha lättare för att ta val. Egentligen vill jag allra helst att någon annan ska ta de stora valen åt mig så att jag får den ultimata framtiden så som jag vill ha den. Lilla jag har ju ingen aning om hur det kommer att bli... Jag vet ju innerst inne att jag måste ta valen vilket skapar oro och ångest. Ibland försöker man bara satsa på det som känns rätt just då, men när det gäller de större grejerna som vad jag ska plugga vill jag inte bara ta random grej och hoppas på att det blir bra... men även när man har tänkt över det en miljon gånger så tvekar man fortfarande. Varför? Kanske man bara ska satsa ändå...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback