Drömdagbok

Välkommen till min drömdagbok.

Du kanske är van att kalla mig Matilda, Kaitie Bell, miss Foxears, Rävöra eller kanske t.o.m. Matilda Ph. Vad du än har kallat mig tidigare så är du välkommen hit. Här kommer jag samla mina drömmar, inte alla, men en del av dem. Jag drömmer så mycket underligt. Jag har varit gravid och fått utskällning av min mattelärare i en dröm, och så började han anklaga mina klasskamrater av motsatta kön för att få reda på vem som bar skulden till min graviditet. Jag drömmer också att folk går och dör. En gång eldade jag min lillasyster i en brasa, men jag kom på det innan hon tog eld ordentligt och bar henne därifrån. Så låt oss då börja att beskriva en klassiker:

Dröm drömd i Januari 2006 och vad som hände i skolan dagen efter:
Jag rymde ifrån en tidigare dröm som var läskig, då kom jag fram till en jättelik dubbelsäng. På ena halvan satt en hel skolklass, som om det var lika normalt som att sitta i bänkar och bli undervisade. I mitten av sängen satt min kompis Gunnar och jag hälsade på honom med en kram som vanligt innan jag gömde mig under täcket för att den läskiga drömmen inte skulle hitta mig.
När jag berättar det här i skolan snappar Kalle upp följande: säng, Gunnar, kramas, under täcket.
Efter ett antal hopplösa minuter att försöka få dem att sluta misstolka min dröm säger jag till Gunnar: "Nu får du tala om för dem vad du gjorde i min dröm, för du var där på egen fri vilja!"
Med ett skratt går Gunnar och knackar Kalle på axeln och säger "Jag var där för att pimpla fisk."
"Vart fan hittade du det hålet någonstans?" utbrister jag varpå alla brister i skratt och Gunnar ligger ner på golvet och garvar.

Kommentarer
Postat av: Ida

Din drömm äger.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback