Totaldiss och lik i badkaret

Drömmar mellan 8/2 och 9/2 2007

Armand, nu arton fyllda, hade köpt hus och bodde två hus från mig. Vi var väldigt bra kompisar och han berättade för mig att han hade hittat ett lik i sin bil, men när han ringde polisen och sa det så vägrade de komma och kolla på det. Han hade då sagt till dem att han lade henne i badkaret så länge. Liket var en tant, 50+, som var ganska tjock. Sen gick det några dagar efter att han hade berättat det här för mig och en natt var jag ute och cyklade. Mina föräldrar var arga på mig så jag ställde cykeln vid garaget varifrån jag inte syntes, sedan så gick jag till Armands hus. När jag ringde på dörren så hade han fest och en tant på 60 bast med ett glas i handen öppnade dörren och sa snäsigt till mig:
"Vad vill du då?"
"Öh... är Armand hemma?"
"Vänta lite", sa hon och stängde dörren.
Där stod jag i snön och frös, för jag hade inte mycket kläder på mig; bara ett par jeans och en tjocktröja. Efter ett par minuter kom Armand och öppnade för mig och bjöd in mig.
"Vill du ha champange?" frågade han och hällde upp ett glas med lila dricka. Det hade exakt samma färg som det ämnet vi nyligen jobbat i kemin med.
Jag frågade honom om han hade kvar liket i badkaret och han svarade att polisen hade kommit och hämtat det för två dagar sedan. Då bar jag att få se fotot av liket som fanns i tidningen.

Samma natt, även om jag inte vet om det är före eller efter, så drömmer jag att jag är med på Pauls och Viktors dansträning. I deras grupp är de fler killar än tjejer. I det här fallet var det fem killar som inte dansade av de som var där och jag dansade inte heller med någon. Jag vände mig därför mot dem för att tala om att de kunde dansa med mig. Jag sa till Paul:
"Jag dansar inte med någon, du kan dansa med mig."
"Nej, det är lugnt jag kan stå över den här", sa Paul.
Då vände jag mig istället till Armand som också var där.
"Kom och dansa med mig Armand!" sa jag.
"Nej, jag vill inte!" svarade Armand.
Snacka om att bli totaldissad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback